• e3light Professionals A/S’s hjemmeside kan tilgås hvor kunden kan skabe sig etoverblik over sortimentet og forhandlernetværk. På hjemmesiden er der indskrevet en masse brugbar information for forhandlerne, her er det b.la muligt at tilgå dataark over det enkelte produkt, se billeder og priser. Billederne på det pågældende produkt en ny forhandler ønsker at have på sin webshop, er endvidere tilgængelig med forskellige formater, som forhandleren får tilsendt af en af virksomhedens grafiske designere efter behov. Det betyder at kunden ikke selv skal stå for at fotografere produkterne. Herudover kan kunden altid se opdaterede priser både med og uden moms.
  • Typisk har forhandleren haft et besøg at en af e3lights sælgere som det første, hvor forhandleren får udleveret et produktkatalog. Produktkataloget skal hjælpe forhandleren med at skabe sig et overblik over det sortiment de kan bestille ud fra. Produktkataloget er endvidere også tilgængeligt elektronisk via. hjemmesiden, og bliver løbende opdateret med alt fra små rettelser til nye produkter.

Køb dit kvinde tøj i dag og spar penge!

Indkøb som udgør den første aktivitet i virksomhedens støtteaktiviteter. Er som tidligere beskrevet et område hvor virksomheden i høj grad har valgt at outsource disse forbundne aktiviteter. Derfor giver det i stedet for mening at kigge på hvilke valg virksomheden har taget om leverandør af disse. Valget bunder antageligt i et omkostningshensyn. Dette hensyn er med til at skabe en lavere kostpris for produkterne, og kan defineres som værende værdiskabende for virksomhedens kunder.

  • Der er ikke en decideret R&D afdeling i organisationen. Men som nævnt længere oppe i denne analyse, har nogle af virksomhedens medarbejdere nogle af deres arbejdsopgaver som beskæftiger sig med dette.
  • Med hensyn til anvendelsen af IT i virksomheden har man en ansat en engageret intern medarbejder med ansvaret for dette. Dette faktum skal være med til at bevirke en optimeret anvendelse af IT i virksomheden.
  • Virksomheden har investeret både tid og penge i flere IT systemer som er med til at danne grundlag for en god infrastruktur. Herunder tæller b.la. salgssystemet Citrix Podio som skal være med til at sikre en forbedret Customer relationship management.
  • Et andet vigtigt IT system som er med til at skabe merværdi for kunder, er systemet diaLUX. Dette system er et specielt udviklet program til at beregne behovet for opsætning af belysning i forskellige rum, i relation til hvilket behov for mængden af lys kunden har. Indbringelsen af DiaLux i virksomhedens aktive ibrugtagelse kommer fra et omkostningsorienteret synspunkt. Førhen betalte virksomheden sig fra at leverandør kom med disse beregninger. Foruden at virksomheden har investeret i at have denne kompetence inhouse for at spare penge, er det også med til at påvirke en bedre integration i virksomheden. Dette betyder at kunderne vil opleve et højere serviceniveau inden for besvarelse af de spørgsmål som kunden måtte have. Herudover betyder det også en bedre kontrol/styring af behandlingstiden i forhold til prioriteten af kunden.

Slutteligt kan nævne sælgernes introduktions forløb/uddannelse (bilag 4). e3light Professionals gennemfører i opstartsfasen af nye sælgere et forløb, som skal sikre at nye sælgere, fra starten kommer tæt ind på virksomhedens DNA og værdier. Det vil alt andet lige betyde en større harmonisering blandt virksomhedens sælgere. Antageligt vil denne aktivitet også være med til at bakke op om den fælles mission

I dette system har ledelsen såvel som medarbejdere med tildelt adgang, mulighed for at tilgå en lang række informationer. Den værdiforøgende aktivitet kan b.la. bestå i anskueliggørelsen af lagerbeholdning for virksomhedens interne og eksterne sælgere, dette sikre at kunderne hurtigt kan få besked om hvornår varerne kan forventes leveret.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *